maandag 16 juni 2008

Ding 19:Sociale netwerken en wat er in te doen is


Dit is echt een ding van deze tijd. Wat maakt het zo succesvol? Misschien zijn het de profielensites waar je zelf in het middelpunt van de belangstelling staat. Is dat waar het allemaal om draait? Proberen we op deze manier onze super geindividualiseerde wereld nog iets sociaals te geven? Mijn ervaring met bijvoorbeeld Hyves is dat het vooral je eigen bekenden en vrienden zijn die jou vriend maken en andersom. En je kunt er in een melige bui wel lol om hebben, maar ik heb er zelf helemaal niets mee. Ik zie wel een meerwaarde in de interesse netwerken.
Aardig vind ik trend 1 van de trends voor sociale netwerken van Lode Broekman: mijn buurt, mijn dorp etc. Kun je ook mijn bibliotheek maken! (En wat doe je daar dan?).
De strekking is duidelijk: geen ding voor mij.

2 opmerkingen:

Diane zei

Ha Meg

geen zin om je aan te melden bij 23Dingen Ning of Bibliotheek20 Ning?
Ik zie zelf ook nog niet wat je zou kunnen doen met b.v. een bibliotheek hengelo hives.
Misschien heeft er iemand nog een briljant idee.

Astrid zei

Wat je kunt doen?!
Contacten leggen met mensen die niet in de bibliotheek komen, activiteiten onder de aandacht brengen, discussies voeren of oproepen, vragen stellen, stellingen poneren, foto's en filmpjes delen, kwekken, gedachten delen, die 'andere' klant leren kennen...