maandag 9 juni 2008

Ding 17:Bekijk een web 2.0 site naar keuze

Dit vind ik een typisch voorbeeld van door de bomen het bos niet meer zien. Ik ben nog steeds op zoek naar de meerwaarde. Misschien ben ik niet zo'n sociaal typje of misschien houd ik gewoon meer van het direct menselijke contact. Hoe dan ook, ik heb uiteindelijk maar een keuze gemaakt uit de bekroonde sites.
Omdat ik van koken (en vooral ook van het daarna opeten) houd heb ik twee sites bekeken.


Het aardige van deze sites is dat er videofilmpjes aan gekoppeld zijn. Je kan dus zien hoe gerechten bereid worden. Ik vond juist ifood het aardigst, omdat je daar gewoon op recept kunt zoeken. Je ziet een videootje en je kunt de ingredienten en de bereidingswijze in tekst opvragen. Het is wel erg amerikaans georienteerd. Dat geldt ook voor imcooking. Nadeel van deze site vind ik de ontoegankelijkheid.
Al met al niet zo'n succes dus. Ik ga gewoon weer naar de receptensite van AH, of googlen op asperges recepten! Reken maar dat je dan de heerlijkste recepten vindt.

Geen opmerkingen: